Efter sol kommer regn!

Efter en trevlig avslutning på torsdagen då det var 75 års kalas med levande dragspelsmusik så gick det över till en riktig helvetesfredag.
Det började redan på morgonen då jag tänkte prova vår fina kollektivtrafik när jag skulle till arbetet. 06,03 skulle tåget komma och vi var flera som stod där i snöfallet och väntade. Javisst ja, det snöade och då har det ju varit problem hela vintern med dessa tåg. Men nu var det ju inte ens fruset. Tror ni tåget kom? Nej ni tror helt rätt. När klockan började bli för mycket så fick jag lomma hem igen för att ta bilen och på så vis undvika en sen ankomst till arbetsplatsen. Snopet, men knappast förvånande!

Men det var det lilla helvetet det. Senare på dagen fick jag telefon att en god bekants son blivit knivhuggen under natten och var väldigt allvarligt skadad. Fick ikväll beskedet att läget fortfarande var allvarligt men dock stabilt. Så ikväll går mina tankar till deras familj och med många önskningar om att detta skall sluta på för dem bästa sätt. Jag ryser verkligen vid blotta tanken på att vara i deras situation.
Varför allt detta meningslösa våld?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0