Man kan bara le åt Moderatvalpen :-)

Av någon anledning i samband med ett sök så fick jag se en rubrik som sa att "Kommunister skall leda Götene". Av ren nyfikenhet var jag ju tvungen att klicka på länken och den visade sig då leda till Moderatvalpen Joachim Grundin i Skara. Tala om snedvriden världsbild! Som jag skrev i rubriken, man kan bara le åt det. Vänsterpartiet har två mandat i Götenes fullmäktige. Här har ni Grundins noja:

"Kommunister skall leda Götene! 05 okt 2010
Det är en obehaglig sanning men den är likväl sann. Götene kommun ska ledas av Götene Framtid (en spillra av Ny Demokrati), Socialdemokraterna (en spillra av Per Albin Hansson) och Vänsterpartiet (en stor spillra av kommunism).

Jag har inte sällan försökt debattera med vänsterpartister. Många av dem är kloka och resonabla och står trots allt för modernare tankegångar än politiken i sitt program gör gällande. Men usch, motsatsen finns och förhoppningen är att dessa motsatser inte får för stort inflytande i Götene ty det är inte kommunmedborgarna värda.

Förutsättningen för att kunna driva politik är att lyssna. Och läsa. Och att dra slutsatser av lyssnandet och läsandet. Förhoppningsvis får rätt vänsterpartister med rätt förutsättningar så litet inflytande att de inte hinner sänka Götene i Vänern innan de är klara."

 

Sök hjälp Grundin, fobier kan faktiskt botas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0