Lärare mobbar elever på De la Gardie.

Det gör ont i en när man får sig såna berättelser till livs, men tydligen finns det enstaka lärare som systematiskt utser vissa elever till sina mobbingoffer.
Jag uppmande till polisanmälan, men det är inte så enkelt för en nedtryckt elev att ensam ställa sig mot ett etablissemang, fullt förståeligt.
Men kan man lyfta frågeställningen i offentlighetens ljus och få fler att träda fram med ev. liknande berättelser kanske det kan gå att komma tillrätta med problemet? För problem är det, ett stort problem om föräldrar och elever tvingas uppleva ett sånt svek från dem som man förväntar sig skall hjälpa till med att ge ungdomarna en bra start in i vuxenlivet. Jag hoppas det kan bli ordentlig fart på debatten för sånt här måste få ett slut så fort som det bara går!
Jag skrev några rader på "fria bloggen" hos Lidköpingsnytt och jag hoppas det kan bli ett bra gensvar där med en berättigad debatt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen Larsson

Ett fruktansvärt tilltag!

Har inte sett ditt inlägg på Lidköpingsnytt?!?!?!

Svar: Skrev några rader på fria bloggen hos LN.
Ove Nordström

2013-04-20 @ 10:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0