Janne Josefsson missförstådd?

Ja jag tror faktiskt det. Han snurrade till det för många "rättstrogna" med gårdagens Uppdrag Granskning.
Men, jag tycker att han har en poäng. Det spelar ingen roll hur god sak du än argumenterar för, gör du det inte på rätt sätt så skadar det mer än vad det hjälper.
M.a.o., så bara för att en organisation anses arbeta för en god sak så skall man inte vara ovarsam med fakta. Då är man ju inte ett skit bättre än vad Moderaterna och alliansen är.
Sen kan man ju tycka att allt skit som alliansens företrädare hävt ur sig sedan 2006 års valrörelse och alla förvanskningar av sanning och statistik de gjort sig skyldiga till borde gett Janne Josefsson underlag för en hel säsongs program bara det. Jag hoppas han gör en sån granskning före valet 2014.
Vad som däremot inte var bra med Jannes program igår är avarterna som utnyttjas av alliansens företrädare. Flera tydliga exempel på detta kunde man ju se i kvällens program av Debatt. Detta tror jag inte Janne kalkylerat med när han gjorde sitt program. Mediabruset tar lätt över.
 
Man räddar inte barnen genom att vara vårdslös med sanningen själv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0