"Lika barn ljuger lika bra"?

Kinnekullemoderaternas "starke man" (ler) som skall efterträda Ann-Marie Widegren som kommunalråd, oppositionsråd eller om det är enbart ks 2:e vice ordförande (?) har tydligen stora problem med att hålla sig till sanningen. Det hjälper inte ens att han publicerar ett screenshot av det han felciterar. Han förstår ändå inte.
 
Återigen är det mitt blogginlägg om jättebjörnlokan som får vissa att se hjärnspöken. Moderaten Källander påstår nu på sin blogg att jag skrivit att "S o M gillar cancer" ?????? Och än mer förundrad blir man ju när han med en bild av min blogg samtidigt visar att det inte står så ? Moderatpolitik på hög nivå :-)
Jag skrev: "Cancer är inget problem för S o M i Götene!"

Visst kan man tycka att det är en tillspetsad rubrik, men det är ju också avsikten. Man hoppas ju att det skall leda till eftertanke. Men inte i Götene inte. Man förstår inte att man sänder signaler ut i samhället genom att upphöra med bekämpningsmedelsförbudet. Även om det handlar om små mängder kommunen skall använda så kommer säkerligen gemene man att resonera "att om kommunen kan börja spruta igen så är det väl inte värre om jag gör det också?" På några års sikt så kan detta leda till ansenliga mängder gift i vår natur. Men vill man misstolka och utmåla sig själv som martyr så kanske det är enklare? Jag föredrar iaf att hålla mig till sanningen!
(För övrigt så var det ett asiatiskt land som nu förbjöd roundup eftersom de konstaterat att det orsakade allvarliga njursjukdomar.)
 
Hmm, man kanske skulle skriva en motion om att placera ut en ljugarebänk på strategisk plats i kommunen. Jag vet ju åtminstone två som skulle trivas där! Varför inte på MV-området?
 
Källanders text och screenshot som han tydligen inte var kababel att läsa (förstå?).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0