Rasetorp (M), en slät figur.

Moderaten Hasse Rasetorp svarade på min insändare som är publicerad i det förra inlägget här. Han svarade dock enbart i pappersmedia vilket jag replikerade på men detta blev inte publicerat idag. Så jag lägger ut min replik till Rasetorp här nedan istället.

 

Föga förvånande så drar Rasetorp till med ”kommunistspöket” när han inte har några fakta-argument att komma med.

Jag kanske gör dig besviken Hasse, men jag har aldrig någonsin varit medlem i en kommunistisk organisation. Om det är, eller har varit bra eller dåligt för mig överlåter jag åt andra att bedöma. Det finns säkert åsikter åt båda håll om detta.

Men du, som själv varit med och förespråkat apartheid kanske borde vara lite försiktigare innan du klistrar epitet på andra som inte har någon substans!

 

Som jag skrev i min förra artikel så förespråkar både OECD och IMF`s ordförande omfördelning av inkomster via skatter och transfereringar för att åstadkomma en mer inkluderande och hållbar tillväxt.

 

Man får väl förmoda att Rasetorp förespråkar motsatsen då, vilket skulle vara en mer exkluderande och ohållbar recession, eftersom han argumenterar mot både OECD och IMF?

Och läser man ut facit efter 8 år med moderatstyre så är det ju så, Sverige har dragits isär socialt och exkluderat ett stort antal människor och tillväxten stannade av. Och varför slutade moderaterna med skattesänkningarna och omfördelningarna från fattiga till rika om nu detta var lösningen på alla problem? Här är du svaret skyldig Rasetorp!

 

Nej, Rasetorps argument mot OECD och IMF är då istället Broholmskolans etableringstillstånd i Götene????

Detta skulle då visa på moderaternas förträfflighet enligt Rasetorp samtidigt som han sätter likhetstecken mellan vinst och valfrihet.

Sverige är det enda land i världen numera som tillåter denna huggsexa av skattepengar ur skolverksamheten. Inget annat land bedriver denna extrema moderatpolitik. Så var det med denna dåres envishet.

 

Vad det betytt för den svenska skolan påminns vi ju ständigt om via internationella undersökningar där Sverige ständigt sjunker i jämförelserna.

Att Rasetorp ändå fortsatt hyllar detta är för mig ändå förvånande, särskilt som man från allianshåll brukar framhäva den finska skolans förträfflighet, trots att de då inte har denna ”valfrihet” Rasetorp talar sig så varm för.

 

Så agerar ett ytterlighetsparti som med tyckande istället för sakkunskap driver sina teser med enda syfte att gynna den enda procent som redan äger 35% av landets samlade förmögenheter.

Och det är bara att beklaga att Sveriges mittenpartier lagt sig platt för de moderata dogmerna. Men makten är tydligen viktigare än de egna politiska ståndpunkterna och folkets välbefinnande.

 

Så en vänstersväng är det enda raka Rasetorp, när hela Europa kört ner i det djupa högerdiket!

Det är Rasetorp M i Lidköping, mot OECD och IMF.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0