Insändare

Ikväll blev jag lite irriterad när jag läste Holgers insändare på Lidköpingsnytt. Han har mage att rent ut sagt spotta folk i ansiktet när han påstår att det inte är mer än rättvist att skattesänkningarna är störst för de som tjänar minst.
Jag slängde in en insändare till Lidköpingsnytt och den kommer även här. (Vet ju inte i skrivande stund om Lidköpingsnytt tar in den)


Ja Holger ni sänker skatten,

men du glömmer (avsiktligt förmodar jag) att berätta om alla höjningar och försämringar ni beslutat om. Är du verkligen så naiv så du tror att folk inte genomskådar er usla politik? Visa att det är något uns av karl i dig och redovisa vad nettoeffekten blir t.ex. för den städare som "fått" 900 kr. "mer i plånboken", som du säger. Med höjd avgift till a-kassan, ny skatt på bilförsäkringen, höjda bensinpriser (och troligen ytterligare bensinprishöjningar 2008) etc. etc. Om denne städare också bor i ett lågt taxerat hus så räkna med den höjningen också (även räntehöjningarna). Nej det är inte troligt att du gör detta för du vet lika väl som alla andra vad svaret blir. Troligen börjar du redovisa att det är för miljöns skull som ni måste höja bensinpriset och en massa andra ovidkommande saker som man inte ens har ställt någon fråga om.

Tala gärna också om vad du menar när du skriver;

-Det är inte mer än rättvist att skattesänkningarna är störst för de som tjänar minst.

Du kan väl göra en jämförelse i kronor och ören mellan dig själv och städaren du skriver om så får vi se hur "rättvist" vi tycker att det är.

För du har väl inte fått mindre än 900 kr. i skattesänkning.

Men det är väl så att då räknar du inte rättvisan per individ utan då räknar du den sammanlagda summan för en hel grupp.

Och varför är det alltid så fruktansvärt med bidrag till enskilda personer? Jag vet inte ett företag som skulle säga (eller säger) nej till bidrag.

Nej du Holger det är väl bra om i alla fall du är nöjd då men för mig är ni inget annat än "Nya" Moderaternas marionetter.


Det var insändaren i sin helhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0