Reallönesänkning

2008 blir det sämsta löneåret sedan 1995 kan man läsa idag. Grattis alliansen, ni har misslyckats även här. Att deras politik skulle leda till högre inflation var väl ganska väntat. Och Sveriges alla löntagare är förlorarna som vanligt. Den enda som inte kunde förutse detta var väl möjligtvis Stefan Löfven, ordf. för IF-Metall. Han var jättenöjd med att ha fått igenom ett treårigt avtal som skulle ge medlemmarna reallöneökning igen. Jag tyckte det var rent idiotiskt att sluta ett treårigt avtal med det valresultat som var och nu börjar farhågorna besannas. Skall skicka honom ett mail och höra om han fortfarande är lika nöjd med avtalet. Det var ju svaret jag fick av honom när avtalet var klart. Surt sa räven, säger jag och säkert många med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0