eight, nine, ten and......................

Jag fick en bra reaktion på min insändare till Lidköpingsnytt igår. Tydligen kokade det över rejält hos en KD anhängare för inlägget han gjorde var virrigt så det förslog. Får väl hoppas han inte var för långt till åren kommen för blodtrycket måste ha pressat ådrorna till bristningsgränsen. Äktenskapsbalken är väl den enda fråga som KD har kvar som profilfråga så det är ju inte så konstigt att man kämpar med näbbar och klor, det gäller ju kanske hela partiets överlevnad. Men vem skulle sörja om KD försvann? Det är väl kanske knappt 3,5%, övriga drar nog endast en suck av lättnad.
-Tänk om min granne hade tre fruar skrev han och trodde väl att jag skulle bry mig om detta på något sätt om så vore fallet. Men det var väl ett typiskt KD inlägg som visar vilken syn de har på våra fina kvinnor. Han kunde lika gärna frågat om min grannfru hade tre män, men så tänker man inte överhuvudtaget inom det partiet.
Mina grannar får leva precis som de vill inom ramen för de regelverk som omger oss alla. Varför skulle jag tala om för mina grannar hur de skall leva sina liv? Men ändå vill de hävda inom KD att de respekterar andra. Bullshit, det är moralisternas stora högborg och de visar inget annat än förakt för sina medmänniskor med sitt moralpredikande, enligt min mening.
Det är väl så att Torsten som han kallade sig har inget emot om hans granne har tre SAMBOS, på något annat sätt kan inte jag tolka hans virriga inlägg.
-Kristdemokraterna är ett kristet parti och står för äktenskapet mellan man och kvinna skrev han också. Jag såg ett program på TV förra veckan där två svenska präster (manliga) åkte till Canada och gifte sig. Är inte de kristna enligt denna Torsten då?
Nej att följa med i utvecklingen är nog inte KDs melodi och det kanske är detta som leder till deras fall till slut.
Jag lär inte sörja dem iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0