Steglitsan.

Detta var namnet på det kvarter där jag växte upp i Lidköping. Jag funderade många ggr under de åren vad anledningen var att kvarteret fått detta namn, man såg ju aldrig någon sådan fågel. Denna frågeställning har återkommit då och då under årens lopp och särskilt de gånger man haft anledning att titta i fågelboken och bläddrat förbi just Steglitsen.
Så idag 2008-07-21 inträffade en för mig "ornitologisk sensation". Ute i Trässberg satt plötsligt två stycken Steglitsor vid vägkanten. En liten vattenpöl i vägkanten på grusvägen lockade dem tydligen, till min stora glädje. Dessvärre hann jag inte få upp mobilen i tid för att få ngn bild men vackra var de. Drygt 50 år tog det alltså innan jag fick se den.


Kommentarer
Postat av: Weine Simonson

Tjenare Esso. Mitt område där jag bor heter Talgoxen, nu vet du det. Bra sida förresten med bra argument varför man inte ska rösta på de blåa små svinen som bara vill göra det sämre för de som redan har det dåligt.



Hurru du Ove, skulle du vilja puscha på Jimmy att han uppdaterar LIS nya hemsida för det vore bra och roligt om den är upplagd nu till Götalandsmästerskapen som är i september, det vore himla kalas för det är många som se den. Ha det gött / Weine

2008-07-21 @ 23:17:19
Postat av: Oven

Ska göra mitt bästa.

2008-07-22 @ 08:02:39
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0