Moderata virrpannor biter sig själva i svansen.

Lidköpings s.k. "nya" moderater med "gamla" Lexmon i spetsen gör sig löjliga i en populistisk insändare på Lidköpingsnytt med valfrihet som förtecken.
Vänsterpartierna "suger ut" kommuninnevånarna i Lidköping med skattehöjningar skriver man utan att det ens ligger ngt förslag om skattehöjning på bordet. Däremot planerar alliansen i Götene då att "suga ut" sina kommuninnevånare med ett skattehöjningsförslag på 40 öre 2009, men ändå med stora besparingar och neddragningar av personal utöver detta. Klassisk borgerlig politik. Antar att allianspartierna i Götene var måttligt roade av Lidköpingsmoderaternas insändare. Den måste ha känts som en riktig "taskspark"!
Dessutom säger man sig vilja sänka kostnaderna för "oss politiker" som man skriver, genom att minska på antalet ledamöter i nämnder o.s.v.. Vilken trovärdighet har detta? Det är inte ens en månad sedan som moderaterna ville höja löner och arvoden i regionen med 12,2 % utöver redan indexerade höjningar. Tala om självmål!
Har alltid undrat varför moderaterna i Lidköping ivrat så för att få några siktgator till stånd så att folk skall få en skymt av sjön när de kommer till Lidköping. Efter deras insändare har det klarnat en hel del. Med det tunnelseende de visar upp i denna insändare är det inte så konstigt att man vill ha siktgator, man klarar nog inte ett vidare blickfång.


www.fotoakuten.se

Kommentarer
Postat av: Ronny

Tack Ove



Du uttrycker det jag känner att jag vill uttrycka. Mötet med en antal av "valfrihetens företrädare" på torget idag sitter fortfarande kvar som en tvångströja på kroppen, har svårt att acceptera deras argument; att jag som så sakta börjar gå mot ålderns höst skall känna tacksamhet över att jag får möjligheten att välja vem som skall tjäna mest pengar på mig då jag eventuellt kommer att behöva vård i framtiden. Känns helt enkelt för jävligt om jag uttrycker mig klart!



Ha det bra´vi hörs

2008-11-15 @ 23:12:24
URL: http://ronson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0