Ewa-Britt, en förebild att ta efter!

Vänsterpartiets EU parlamentariker Ewa-Britt Svensson skänker bort större delen av sin lön. Att de har bra betalt och efter den senaste höjningen orimligt bra betalt (145 000 skattefritt/mån) EU parlamentarikerna råder knappast några delade meningar om, men Ewa-Britt tycker att hon tjänar för bra redan innan höjningen.

- Jag tycker inte att man ska berika sig på politik. Om jag skulle göra mig själv till miljonär så skulle jag svika dem som har röstat på mig, säger hon. Kanske något för Wanja L-W och övriga LO toppar att ta fasta på?

Ewa-Britt skänker minst 27 500 kronor i månaden till Vänsterpartiets EU-kritiska arbete. Dessutom ger hon bort minst 250 000 kronor per år till arbete för kvinnors rättigheter, miljö, djurrätt och internationell solidaritet.

Ja inte är det svårt att lägga en valsedel med Ewa-Britts namn på, i valurnan till EU-valet.

Källa: Vänsterpartiet




Kommentarer
Postat av: Oven

Anonym, jag lade inte ut din kommentar eftersom du tydligen räknat utifrån den nya lönesumman. De siffror som nämns utgår från den gamla lönen.

2009-04-12 @ 22:43:09
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0