Moderatpris, 1000 :- för ett utspottat toy.

Socialbidragstagarna rusar nu i höjden precis som oppositionen tidigare varnat för. Alliansen har nog varit medvetna om detta också men det är troligtvis ett planerat steg i deras politik att vältra över kostnader på kommunerna som tvingas till skattehöjningar som slår helt fel fördelningspolitiskt. Samtidigt sänks den statliga skatten som gynnar höginkomsttagare. Man undrar när folk skall vakna och inse vad de håller på med.

Moderaterna i Göteborg har däremot viktiga saker på agendan. Bötfäll nedskräpningen. 1000 :- för ett utspottat toy tycker man är rimligt.
Samtidigt vill folkpartiet återigen straffbelägga barn. Skall de jaga ungarna för att tjäna pengar till statskassan så fort en unge spottar ut ett toy?
Ja de som kallar sig frihetens företrädare verkar mest vara för kadaverdiciplin tycker jag, men det kanske är så de vill skapa sin egen frihet, frihet för några få genom att hålla massan i schack.


Kommentarer
Postat av: chrys

Jahapp. Betyder det att du inte tycker att nedskräpning är så viktigt att man behöver försöka få bukt med det ?



Eller att du har en annan, bättre lösning ?



I så fall vill jag gärna höra den; jag bor i en stad som är fullständigt översållad med hundbajs och där ordningsmakten är extremt föga intresserad av renhållning.



Jag kan försäkra att man inte behöver skura bort bajs från sina barns skor många gånger innan man tycker att det vore rimligt att rista blodörn på de försumliga hundägarna.



Så hur ska man göra; vad är ditt konkreta förslag ? Jag är idel öra.

2009-04-22 @ 19:53:06
Postat av: Oven

Jag tror bara inte på moderaternas enkelriktade tanke att tro att man kan straffa bort allt man ogillar. Mord upphör inte för att det finns dödsstraff t.ex.

Skall tingsrätterna överhopas med fall om ngn medvetet spottat ut ett toy eller om han råkade "tappa" ut det?

Dessutom bör alla böter vara progressiva för att det skall svida lika illa hos alla i så fall, om man trots allt och mot sunt förnuft inför ett sådant system.

2009-04-22 @ 20:35:02
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0