Friskolor+ ICA var inte acceptabelt.

Efter Lidköpings nej till ytterligare friskolor blev det en intensiv debatt på Lidköpingsnytt. Allianstoken Jan M (M) gjorde en liknelse mellan skolor och livsmedelsaffärer och det säger väl det mesta om hans nivå. Det är inte första gången han utmärker sig med "korkade" kommentarer som kommunalrådet Kjell Hedvall brukar skriva. Nåväl jag replikerade ändå på dumheterna med en kommentar om att, eleverna skall tydligen behandlas som ICA behandlade sin köttfärs. Kommentaren kom in men försvann ganska snabbt igen Censuren hade åter slagit sina klor i mina kommentarer. Ok tänkte jag, det kanske var för känsligt att nämna ICA vid namn så jag provade igen men denna gång bytte jag ut ICA mot "en känd livsmedelskedja". Det verkade som detta föll i god jord för kommentaren kom in och var inne under eftermiddagen men ........ , när kvällen kom var även denna kommentar bortcencurerad. Varför förstår jag faktiskt inte denna gång för Jan M (M)´s synnerlgen intelligensbefriade kommentar kvarstod. Ja det är väl bara att le åt alltihop och hoppas att det iallafall inte gett redaktör´n något obehag för att han råkade publicera mina kommentarer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0