Vår störste landsförrädare någonsin!

Åtminstone i mina ögon. Idag är han omnämnd i en insändare av Mikael Nyberg i Aftonbladet angående friskoledebatten. Kapitalism eller välfärd är rubriken på insändaren som bara den är värd att lägga tian för som "blaskan" kostar. Vem är då denne landsförrädare? Jo Kjell-Olof Feldt, numera t.o.m. ordförande i Friskolornas Riksförbund. Borgarnas bäste företrädare någonsin. Ingen borgerlig politiker har gjort så mycket för att lägga grunden till borgerlig politik som han! En skam för allt vad arbetarrörelsen står för och en spottloska på minnet av alla dem som kämpat, stridit och t.o.m. gett sina liv för de självklara rättigheter som uppnåddes innan denne förrädare fick sätta kniven i den Svenska modellen.


Kommentarer
Postat av: LIGIZT

Kan ej annat än att hålla med, men ifall han är den största av borgarsossarnas skamliga självmål låter jag vara oskrivet.. En tilltänkt kandidat till den posten anser jag deras tilltänkta "justitieminister" kan vara ;-(

Ser gärna ett regeringsskifte efter nästa riksdagsval,problemet är dock att jag varken vill ha Mona eller Fredrik där. På ren svenska så anser jag att M eller S är "samma skit"

Förr fanns det iaf direkta skillnader mellan dessa partier.. Var finns de nu? Tycker sossarna borde skämmas över dit de fört sitt sk "arbetarparti"

2009-08-18 @ 01:31:24
Postat av: Oven

Håller med dig. Ang. Mona så har jag långt tidigare skrivit om detta och att risken fanns att sossarna genom att välja henne "gav bort" nästa val till borgarna. Trots detta får man väl anse att det är ännu värre att ha borgarna kvar vid rodret med allt vad övervakning och ökade klyftor detta för med sig. Ju fler som röstar på Vänsterpatiet desto rättvisare politik kan vi få. Alla som är missnöjda med sossarna borde ju naturligtvis lägga sin röst på V. Att istället rösta på borgarna gör ju bara allt ännu värre.

2009-08-18 @ 13:04:37
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0