Kungälv - Villa Lidköping BK 3 - 4

En knapp seger för Villa i kvällens elitseriedrabbning. Hade själv tippat 6-2 till Villa men det kan man ha överseende med. En stillsam undran infann sig om Villla gick lite på halvfart för att hålla intresset uppe för annandagnens drabbning mot samma lag som också är premiär i Sparbanken Lidköping Arena?
Nu på fredag är det dags att ta sig an Bollnäs som idag överraskade negativt mot Edsbyn. Men derby är derby. Bollnäsmatchen blir den sista på utomhusbanan alltså innan man tar steget inomhus då. Plats för en glögg innanför västen på fredag för att ytterligare få upp stämningen :-)
Bollnäs verkar ha ett starkt gäng denna säsong så förhoppningsvis blir det en bra drabbning med mycket bra bandy.

Sparbanken Lidköping Arena




Kommentarer
Postat av: Ronny Carlsson

Tjena Ove



Visst känns det bra inför sista(?) matchen på utebanan. Har ett speciellt minne från denna fina arena då jag gjorde min första träning på Isstadion. Att få chansen att träna på perfekt is var bara så onormalt oerhört. Tyvärr raserades mina planer på att bli en framträdande bandyprofil då jag vid en match på Slättängsbanan mot Gripen (troligen 1965?) fick en tackling i ryggen som gjorde att framtida bandyspel var att glömma. Skit i det gamla, nu hoppas jag som de flesta att detta blir starten på en ny era i Villas historia. Hallen är vad bandyn behöver, hallen är vad Lidköping behöver, hallen är ett lyft för kommunen oavsett färg. Sparbanken Arena blir ett ekonomiskt framsteg.

2009-12-09 @ 23:56:16
URL: http://ronson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0