S och LO har en del att leva upp till nu!

5 år efter att AD förklarat fackens blockad av företaget Laval som lovlig så dömer samma AD fackföreningarna att betala skadestånd till samma företag i samma ärende. Logik????????????????????????????????????

Samtidigt är det tyvärr väldigt frestande att utbrista "vad var det vi sa !" Minns alla löften från S och LO om att det var den svenska modellen som skulle gälla även när vi blivit medlemmar i EU. Både LO och S har en del att förklara nu i dessa frågor angående den svenska modellen och andra arbetsrättsliga frågor. Jag vill sannerligen ha förklaringar av dem hur och varför de påstod det de gjorde inför medlemsomröstningen nu när det visar sig svart på vitt att de hjälpt högerkrafterna att föra hela (nästan iaf) löntagarkollektivet bakom ljuset. Kan verkligen de fackliga företrädare och de socialdemokratiska partiföreträdare som var med och gjorde detta sitta kvar på sina poster? Nu bryr jag mig inte om sossarna, men däremot är jag intresserad av att de fackliga företrädare jag är med och avlönar med mitt medlemsskap och som så uppenbart felbedömt innebörden av EU medlemsskapet omedelbart ställer sina platser till förfogande! Nu är lönedumpningen här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0