76 000 utförsäkrade.

Alliansens "nya" orättvisor får nu snabbt genomslag i praktiken. 76 000 utförsäkrade hos f-kassan enligt alliansens nya  begränsningsregler och dessa går idag i ovisshet om de kommer att få ngn ersättning eller inte, eller om de skall flyttas över till a-kassan för att de bedöms som arbetsföra av kassan. Att göra folk otrygga genom att försätta dem i ovisshet är ett signum för alliansen. Otrygga vågar inte hävda sina rättigheter eftersom de p.g.a. försörjningssvårigheter inte kan ta ngn som helst risk att få det ännu värre. Jag kallar det cynism! Kommunalarbetaren har ett flertal artiklar i ärendet som är läsvärda.
Genomskinlig politik a la alliansen!

Kommentarer
Postat av: Ancie

Hej Ove!

Jag har följt din blogg ett tag o tycker du har mycket bra åsikter. Så är vi ju partikamrater också ;) Jag har ofta tänkt engagera mig politiskt men det blir liksom aldrig av. Inte orkat heller pga en massa sjukdomar o annat elände. Vet inte ens om jag "får"...?? Har tidsbegränsad sjukersättning - och om ett år får jag sälla mig till alla de andra oroliga :( Ha det gott Kämpa på! Vi kanske ses på årsmötet fram igenom :)

2009-01-07 @ 17:32:29
Postat av: Oven

Klart du skall engagera dig om du orkar. Krya på dig så ses vi vid årsmötet :-)

2009-01-07 @ 18:16:50
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0