"Kling o Klang" ryter till!

De båda debattörerna Larsson (ober. lib) o Klang (fp) har tydligen fått nog av alliansens alla orättvisor nu. I en debattartikel på Lidköpingsnytt kräver de svar av riksdagsledamot Winbäck (fp) om detta är liberalism, med hänvisning till dagens löpsedel med tillhörande artikel hos en av de stora kvällstidningarna ang. utförsäkringarna från F-kassan. Denna artikel har tydligen fått bägaren att rinna över. Detta skall de ha all heder för tycker jag, bättre sent än aldrig. Måste erkänna att jag tidigare varit lite konfunderad när Klang ställt sig bakom allianspolitiken. Det har rimmat lite illa för mig att koppla ihop honom med alliansens orättvisor. Ryktet har sagt mig annat om honom.
Tyvärr så tror jag nu inte att en sån som major Björklund lär ändra inriktning på den liberala politiken, därtill verkar han vara alltför media o makt-kåt. Gemenskapen bland allianstopparna och ansiktet utåt har tydligen också lett till en prestigefylld toppstyrning där en sprucken allians (återigen) är det absolut sista som får hända. Då säljer man hellre skinnet innan björnen är skjuten. Och vis av erfarenheterna från tidigare borgerliga regeringar så har man alltid flörtat vänsterut innan valen för att sedan ge fullt genomslag för sin cyniska orättvisa högerpolitik som enbart gynnar storfinansen. Brödet åt herrarna och smulorna till folket. Hursomhelst så lyfter jag iallafall idag på hatten för herrar Larsson o Klang och deras uppvaknande ur sin törnrosasömn. Hoppas det inte är tillfälligt bara.


Kommentarer
Postat av: Ronny

Hej Ove



Kan bara hoppas att fler börjar inse vad allianspolitiken ställer till med, det går inte längre att blunda för vem det egentligen är som styr Sverige. Moderaterna har i det längsta försökt få det att se ut som en allians men nu riskerar fasaden trots allt att spricka.

2009-01-08 @ 22:45:08
URL: http://ronson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0