Vem påstår att svenska ungdomar är lata?

I debatten ser man alltsom oftast anklagelser mot våra svenska ungdomar att de skulle vara lata och allehanda andra liknelser åt det hållet. De som uttalar dessa påståenden generaliserar å det grövsta skulle jag vilja påstå. Vi har ett antal sommarjobbande ungdomar varje år på min arbetsplats och jag tycker de gör ett fantastiskt arbete och har så gjort under alla år. Jag ser ingen skillnad från år till år heller. Dessutom är det uppfriskande för oss "gamla" uvar att få ta del av samhällsutvecklingen som ändå är från år till år coh bli lite uppdaterade på vad som händer och sker och är gångbart i ungdomsleden. Vart vill jag komma med denna diskussion undrar ni kanske nu då? Jo idag hade vi en femtonårig flicka vid namn Sarah Sjöström som satte nytt världsrekord i simning. 15 år och världsrekord! Helt fantastiskt och inte minst ett lysande bevis på att svenska ungdomar är allt annat än lata. Ambitiösa välutbildade och vet vad de vill, skulle jag vilja säga. Jag hoppas att flertalet av er håller med. Detta är iallafall min bestämda uppfattning!

Målgång och nytt världsrekord av denna fantastiska femtonåring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0