Berlusconi på hal is.

Äntligen! Som Fylking sa i dessa Nobelpristider. Nu har det konstaterats att Berlusconis immunitet bryter mot Italiens grundlag. Därmed kan ett antal rättsfall mot honom öppnas igen. Gött, säger jag. Det verkar vara ett genomgående drag för högern runt om i Europa att försöka åsidosätta lagar och regler som man ogillar. Här i Sverige har vi ju avknoppningarna i Täby som ett exempel. Även det har ju konstaterats strida mot gällande lag. Men några åtgärder mot lagbrottet har jag inte sett än. Kan man gissa att det tar fart efter valet om alliansen förlorar? Ja jag tror inte det är någon vild gissning och det visar väl i så fall också vilka kappvändare det är som skall sköta rättsskipningen i landet. Vågar man hoppas på en vändning i Pirate Bay målet också i så fall? Jag hoppas det och att Vänstern tar tag i detta då om inte annat. Ta gärna hjälp av Piratpartisterna också då för att få fart på opinionen. Kopiering för enskilt bruk får inte vara olagligt. Däremot att kopiera för ekonomisk vinnings skull, allt annat är bara fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0