Moderaterna har tydligen gjort ett bottenskrap!

I en debattartikel riktad mot opinionen (främst S) går en Skaramoderat till angrepp på det mest korkade sätt jag hittills upplevt tror jag.
Han anklagar oppositionen för att inte tala om vad man vill göra men han nämner inte med ett ord själv vad Alliansen vill göra. Han vill ha svar på frågor men han svarar inte på några själv. Senast jag såg någon artikel av denne Moderat på Lidköpingsnytt var nog inför förra valet om jag inte helt missminner mig. Synd att han inte skriver oftare ;-)
Det mest korkade av alltihop är nog hans påstående att pensionärerna betalar mindre i skatt än vad löntagarna gör! Denne moderat har placerats som nr 4 i Skaraborg????????????
Samtidigt går nu KD ut och kräver vissa skattesänkningar för pensionärerna, men inte ned till löntagarnas nivå. Viss skillnad bör det vara säger Hägglund. Brukar inte Alliansen anklaga oppositionen för att inte vara eniga i vissa frågor? Här klarar inte Alliansens företrädare ens av att vara överens om det mest elementära. Ja man kan inte annat än att skratta åt dem.
Ni kan själva läsa eländet här: Lidköpingsnytt1(Grundins (M) artikel) , Lidköpingsnytt2(min svarsartikel)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0