Vart tog de sjuka och arbetslösa vägen i skattedebatten?

Lägre skatt för pensionärerna så att pensionerna beskattas likvärdigt med lön, sa Mona Sahlin i gårdagens tal. Jag ställer mig frågan vart de sjuka och arbetslösa tog vägen i debatten? Skall vi inte ha lika skatt för lika lön oavsett om det gäller pensionärer, sjuka eller arbetslösa? Jag kanske har missat något i debatten men av det jag hört så är det enbart pensionerna som diskuterats. Ska sjuka och arbetslösa helt plötsligt ses som en sorts tredje klassens medborgare nu? Jag kräver en skärpning i debatten. Lika skatt för lika inkomst oavsett vilken grupp någon än vill sortera in en människa i!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0