50,3 - 39,4, härligt! Villa - Vänersborg 6 - 2, härligt!

Opininionssiffror är ju inte så hemskt mycket att yvas över egentligen men visst känns det bra att de rödgröna ändå leder i den senaste med över 10%. Det som förundrar mig mest är varför man inte leder med över 20% när man vet hur Alliansens politik slår mot folk i verkliga livet?
Nu har jag glatt mig över denna undersökning en stund och hoppas att det verkligen är en ihållande trend. Ändå blir man inte särskilt förvånad om nästa undersökning skulle visa betydligt jämnare siffror. Det verkar som att osäkerheten i resultaten ökar i samma takt som opinionsinstituten blir allt fler.

Ett vinnande lag?

 

Ikväll är det också återstart av Elitserien i bandy efter VM uppehållet. Två Villa världsmästare på isen i form av Johan och Daniel Andersson. Hoppas de hunnit vila ut efter Rysslandsäventyret och kommer riktigt spelsugna till kvällens match för det lär behövas mot ett revanschsuget Vänersborg. Arenan är så gott som slutsåld och nu spelar ju inte vädret längre ngn roll. Det är alltid perfekta förutsättningar. Mitt tips är 6 - 2 till Villa, så får vi se sen om det var ett tips med hjärtat eller hjärnan?

 


Kommentarer
Postat av: LIGIZT

Visst är VILLA bäst o en final ser jag ej för omöjligt :-) Hejja Hejja!



Men vad gäller Vänsterpartiet så kan man bara hoppas på en statskupp eller dylikt :-( En röst på just V skulle vara en röst för datalagring o allehanda annnat skit (se Alice Åströms inlägg på DN)



En som jag trodde manhaftig kvinna viker ner sig totalt för S o deras GURU (Tomas antichrist Bodström) Huh!



Förövrigt tycker jag att du Oven borde byta ut ditt "V" högst upp i din blogg, varför ej en sensuell bild på Maud o en röd ros bredvid? (din kärleksförklaring)



Som jag ser det finns endast ett parti som motsätter sig vansinnet,dessvärre ej V längre. :-(

http://www.dn.se/nyheter/sverige/eu-dom-mot-sverige-om-datalagring-1.1039714



2010-02-05 @ 03:20:43
Postat av: Oven

Datalagringsdirektivet är Sverige tvingade att införa av EU. V var sog du kanske vet emot EU medlemsskapet. Nu ställs vi inför fullbordat faktum och detta kan du knappast lasta V för. Piratpartiet lär hamna i sammma situation om de skulle ingå i en svensk regering. Är Piratpartiet för eller emot EU medlemsskapet?

SNF:s "Projekt Varg" har jag länkat till tidigare här på bloggen men jag skall lägga till den bland de övriga länkarna i högerspalten så hoppas jag du tar dig tid att läsa den. Kan du förresten svara mig på varför forskarna nu anser det omöjligt för vargar att naturligt vandra ner och nå det område i mellansverige som nu är etablerat vargområde?

2010-02-05 @ 12:20:26
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/
Postat av: LIGIZT

PP är för "EUmedlemskapet" till skillnad mot SD btw. Då vi är övertygade att det är just där vi kan göra de största förändringarna o det är där de behövs mest.

Visst lastar jag V, men även MP för deras ryggradslösa politik :-( Det är eg ej svårare än att som riksdagspolitiker anmäla direktivet till EUs/FNs konv gällande "mänskliga rättigheter".

Det är sedan hur enkelt som helst att vägra inplementera!? Eller?



Snarare än att anamma satan med hull o hår?

O detta enbart för 4år av "ickemakt" i ett(MONA/Bodström samhälle)



Såhär långt så kan jag stoltsera med o att ha fixat över MINST 5st pontentiella väljare(än så länge)från både V o MP pga av eran avsaknad av "ursäkta uttrycket" stake! Argumenten skapar era avhopp.



Men jag är tacksam för din ärlighet o det ska du ha cred för.



Vad gäller din önskan att utrota vargen så ska jag kolla dina länkar bättre (om de nu finns till vänster eller till ultrahöger) hehe

2010-02-07 @ 04:57:47
URL: http://piratpartiet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0