Inkonsekventa Skatteverket?

Nazisterna i Grästorps representant slängs ut ur fullmäktige efter att Skatteverket bestämt att han skall vara folkbokförd hos sin familj i Vänersborgs kommun. Många jublar naturligtvis, men jag tror det är en farlig utveckling.
Anledningen till detta är alla exempel med riksdagsmän från båda blocken som genom åren skrivit sig på andra orter för att kunna lyfta traktamente trots att de både bott och verkat i Stockholm. Detta har kommit till offentlig kännedom men mig veterligt har aldrig Skatteverket reagerat på detta då. Jag undrar hur reaktionen blivit från skatteverket om det varit en Moderat eller sosse det handlat om nu? Det mest kända exemplet jag i all hast kommer på är Moderaten Gunilla Karlsson som efter skilsmässa skrev sig hos sin mor i Östergötland trots att hon fortsatt arbetade och bodde i Stockholm med sin familj. Vidare kan man ju undra vad som händer om ett par väljer att flytta isär på prov för att försöka lappa ihop ett äktenskap genom att leva separerat 1 år eller två? Måste den som flyttar då fortfarande vara skriven på den gamla adressen även om den personen valt att bo i en annan kommun? Låter helt horribelt för mig i alla fall.
Nu är inte detta något försvar för detta partis politik på något sätt utan enbart ett inlägg för att jag tycker så otroligt illa om rättsröta, vem än det drabbar. Det är alldeles för mycket av denna varan nu i Allianssverige med Pirate Baydomen och Reinfeldts delegering av polisarbetet till den multinationella nöjesindustrin, datalagringsdirektiv m.m m.m. Skall Sverige verkligen gå från demokratiska värderingar och rättigheter mot ett mer totalitärt samhälle? Det verkar onekligen inte bättre. Och vilka blir lyckligare av det?
RADIO SKARABORG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0