Mer än oseriös journalistik!

Både DN debatt och Politikerbloggen slår idag upp stort att var tredje väljare som lämnade S gjorde det på grund av samarbetet med V. Man påstår t.o.m. i rubriken att man lämnade S p.g.a. Ohly.
Det är United Minds som gjort en undersökning där 1500 personer TILLFRÅGATS. Vad man INTE redovisar är att det endast var 75 personer som svarat på undersökningen. En undersökning som man inte kan dra några som helst slutsatser av alltså, vilket man också kommenterade i Radions P1.
Trots detta så slås det alltså upp stort i borgarmedierna med den falska förespeglingen då att man förleds att tro att det är just 1500 personer som svarat. Reinfeldt-retorik igen. Det man inte sagt har man heller inte ljugit om oavsett hur vilseledd betraktaren än blivit. Jag undrar när folk skall få upp ögonen egentligen? Artikeln borde anmälas!
DN
Politikerbloggen




Kommentarer
Postat av: Pettersson

Hej igen Ove. Jag kan bara hålla med dig i detta och kan för min egen del berätta att jag höll mig inom de rödgröna partierna i mina samtliga val, mycket på grund av att S valde att låta V vara med i deras rödgröna klubb. Föga förvånande är både politikerbloggen och DN bonnierägda (med en ruskigt massa mer medieföretag i sin ägo). Politikerbloggen är väl en TV4 blogg förövrigt? En TVkanal som är starkt högervriden (med vissa få undantag). De försöker låta som om de var public service men är så långt därifrån man kan komma, enligt mig. Jag går inte på deras politiska budskap men dessvärre gör väl allt för många svenssons det tyvärr :-(

2010-09-22 @ 04:10:43
Postat av: Pettersson

Enligt mig så är nyckeln till att få majoritet i nästkommande val en minst lika karismatisk personlighet som Reinfeldt, som ledare för ett eventuellt rödgrönt block. Jag känner folk som dessvärre fortfarande röstar på alliansen mest på grund av att "reinfeldt verkar ju trevlig" eller "reinfeldt och borg har ju skött den ekonomiska krisen så bra". Enligt mig så har Lars Ohly mer utstrålning och självsäkerhet än Mona Sahlin i alla fall. Skulle nog även se det som ett ordentligt svek mot sina väljare av MP ifall de gick samman med denna människofientliga allians. Lars Ohly är dessutom den mest roliga partiledaren enligt mig med sina bröstpumpar osv hihi :-)

2010-09-22 @ 04:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0