Det började i dur, men nu är det moll.

Juholts linjetal tyckte jag som sagt var riktigt lovande. Det var många år sedan man hörde en sosse på riksplanet säga sig stå för de värderingar Juholt vädrade där.
Nu är han redan nere i moll i mina ögon. Det som för mig fick bägaren att rinna över var avtackningen av de som nu sparkats ut ur deras VU och allt vad det heter.
"-Vi som står i solen måste kunna hålla ett paraply över den broder som står i kallt ösregn" sa ju Juholt i linjetalet. Sen ser man i Aftonladet en bild där Juholt avtackar Ibrahim Baylan med en jättebukett rosor och några meter därifrån står en förnedrad Thomas Östros som också han avtackats men med en enda lös ros. Juholt stod i solen men paraplyet han talade så vackert om i sitt linjetal det hade han tydligen glömt hemma! Vuxenmobbing på hög nivå skulle jag vilja kalla det och jag hoppas att det inte är alltför många barn eller ungdomar som uppmärksammat denna händelse med tanke på vilka signaler det sänder.
Inte höll Juholt något paraply över Östros inte! Men som de säger, svinhugg går igen.
Måste säga att jag kände mig faktiskt illa till mods när jag såg denna artikel och idag på morgonen så kom det åter över mig när de på TV visade det nu berömda Youtube-klippet på grabben som mobbas men till slut ger igen. Du är en dålig förebild Juholt, ja faktiskt en riktig (S)kam!


Kommentarer
Postat av: Ronny

Undrar om du inte gått på kvällspressens väl utstuderade vinkling av avtackningen. Från ganska välunderrättat håll som det brukar heta så var verkligheten en helt annan men det verkar som om man med alla till buds stående medel försöker smutskasta Juholt och sossarna. När exempelvis den vidrigaste journalist jag vet, Lena Mellin i AB, får chansen att måla upp nidbilder blir plötsligt allt tillåtet och tyvärr ibland betraktat som sanning. Hoppas bara att rena "skitsaker" inte skall få förstöra en hoppfull framtid. Hav tröst Ove, Juholt kommer att få ordning i leden även om det säkert kommer att svida i skinnet hos vissa.

2011-04-01 @ 17:17:38
Postat av: Ove Nordström

Tyvärr Ronny så har jag nog redan gett upp hoppet om ngn förändring (förbättring) hos S, inte minst sedan han utsåg Waidelich som ekonomisk talesman. Denne W berömde Borg för hur han hanterat finanskrisen, en finanskris som med Borg ytterligare eskalerat klyftorna i samhället där de redan utsatta ställs på bar backe alltmedan finanseliten frossar i ökad välfärd. Den naivitet som tydligen genomsyrar både S och fackföreningsrörelsen är för mig fullständigt ofattbar! S är ju idag lika borgerliga som vilket som helst av de andra i Alliansen ingående partierna, med undantag för retoriken. Men i praktisk handling????? Arbetarrörelsen har tappat mark under de senaste 27 åren och då har S styrt i 23 av dessa! Och se på det här lönedumpningseländet som Uppdrag Granskning visade i torsdags. Precis det som fackföreningsrörelsen och S lovade aldrig skulle inträffa. När f.. ska de sätta ner foten? Nej istället fortsätter de att mjäka med på i stort sett alla områden.

2011-04-01 @ 19:18:37
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0