Ser EU länderna om sina egna hus nu?

Eftersom jag i veckan befinner mig i Norrköping för jobbets räkning så roade jag mig med att se vilka ev. lokala nyheter som kunde vara av intresse här. Genast dök det upp en lokal nyhet som egentligen borde vara en riksnyhet.
Det är tyska Siemens som hastigt och lustigt beslutat att flytta den mycket lönsamma ångturbintillverkningen från Finspång till Tyskland. Kanske det är ett tecken på att Euro-länderna börjar se om sina hus i dessa kristider som råder. Då lär det säkert komma fler liknande företagshemflyttar framöver.
Norrköpings tidningar.

Annars var det regeringens "stora" satsning på infrastrukturen som fick mig att reagera något idag. Om detta kunde man ju också läsa även i Norrköpings tidningar. 5,5 miljarder vill de nu satsa och det skall ge massor av arbetstillfällen. Ulf Adelsson sa som det sista han sa som ordförande för SJ att det behövdes satsningar på minst 20 miljarder! För denna sanning blev han avsatt av Alliansregeringen med Reinfeldt i spetsen. Det är nog skönt för Reinfeldt att han lyckats täppa till truten på alla sanningssägare nu, för Trafikverkets nuvarande hövding hade ju bara lovord till Reinfeldts nu föreslagna futtiga satsning. Patetiskt! En Alliansens gigolo?


Kommentarer
Postat av: Mats

Det är alltid upplyftande att läsa flera åsikter i en fråga =)

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.711046-full-pott-for-jarnvagen



2011-08-31 @ 16:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0