Skattehöjning i Götene?

På måndag skall den nya "sexalliansen" i Götene stadfästas med Widegren och Selmosson som huvudfigurer. En allians som många undrar varför den överhuvudtaget kom till. Jag är övertygad om att svaret heter Medeltidens värld!
I augusti så redovisades siffror på 2,5 miljoner i förlust och att helårets förlust skulle hamna på 6 miljoner. I mitten av december kom det siffror som sa 17,5 miljoner i förlust. Hur mycket som tillkommit efter detta har jag ingen närmare information om men jag misstänker att det framkommit nya katastrofsiffror som mycket väl kan ligga till grund för sossarnas avhopp. Skulle det förhålla sig på detta sätt så kommer troligen ytterligare en skattehöjning som ett brev på posten och detta vågade väl inte sossarna stå ensamma med antagligen, särskit inte om orsaken då kan stavas Medeltidens värld.

Det skall för övrigt bli mycket intressant att följa denna nya majoritet som också de är överens om det mesta. Jag har under höstens utbildningar och vid andra tillfällen ofta fått höra att vi har ju alla Götenes bästa för ögonen. Ett argument som inte säger någonting. Självklart har väl alla kommunens väl och ve för ögonen men vi har lite olika uppfattningar om vad detta är och hur vi skall nå dit. Det är ju också därför vi representerar olika partier. Men nu är det slut på det. Med "sexalliansen" så blir det en "demokratisk" diktatur istället. Hur bra nu detta är för Götenes kommuninnevånare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0