Damfotboll?

Eftersom jag har ett visst idrottsintresse så händer det allt som oftast att jag blir sittande framför TVn vid olika evanemang. Det är väl för det mesta ok även om man hemma får epitetet idrottstok alltemellanåt, inte minst när det gäller damfotboll. Varför tittar du på damfotboll, är ofta en fråga som kommer. Visst, damfotboll är inte i klass med herrfotboll fysiskt och tekniskt men vilken enorm utveckling det varit på den tekniska biten de senaste åren. Dessutom kan ju underhållningsvärdet vara högt eftersom det i regel är relativt jämbördiga konkurrenter som möts. Dessutom blir ju det spelmässigt en bättre kvalité när det fysiska spelet inte är lika hårt.
Nu pågår ju VM i damfotboll och Sverige gjorde en fantastisk match mot USA i går kväll. Inte minst Lotta Schelins 3-1 mål som felaktigt blev bortdömt för offsiade var en riktig läckerbit. En perfekt passning, en perfekt löpning och ett underbart avslut rakt upp i taket. Tala om underhållningsvärde sen!!!!!
Så ja, jag kommer att fortsätta att titta på damfotboll och jag gör det med glädje!!!!!!!!!!!

Hejja Sverige!


Kommentarer
Postat av: Samuel Sandberg

Håller med dig. Själv har jag tröttnat på alla dessa id***er som ständigt tjatar om att det inte är fotboll damerna spelar. De har inte insett att damerna tagit enorma steg framåt senaste åren. Det är dessutom jämnare i toppen nu vilket innebär att det är fler lag som har chansen och slåss om medaljerna och dessutom spelar riktigt bra fotboll.

2011-07-07 @ 15:34:23
URL: http://blogg.sputchi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0