Moderatretorik=konsten att inte stå för sin politik!

I samband med att SVT lyft fram hur många fd risdagsledamöter som utnyttjar inkomstgarantin så fick Moderaternas Anna Kinberg-Batra frågan hur detta rimmar med arbetslinjen. Jag citerar svaret från SVT.

"Anna Kinberg-Batra (M), gruppledare, vad säger du om att drygt hälften av era ledamöter lyfter pengar från den här inkomstgarantin? Hur rimmar det med arbetslinjen?

-Jag tycker det är bra att hälften har jobb. I Vänsterpartiets fall levde ju allihopa på inkomstgarantin.

Men om du håller dig till era tidigare ledamöter, hur ser du på att så pass många fortfarande försörjs av riksdagen?

-Jag tycker det är bra att hälften har jobb och det är dubbelt så många socialdemokrater som moderater som lever av garantin."

Förstod hon överhuvudtaget frågan????????

Vad hon inte sa, var att det var 8 Vänsterpartister, 15 Moderater och 33 Socialdemokrater det handlade om sedan valet.

Det var för övrigt Anna Kinberg-Batra som gjorde uttalandet att Stockholmare är "smartare" än lantisar. En bra företrädare för regeringspartiet?

 


Kommentarer
Postat av: Ronny

Bra Ove, jag gjorde precis samma reflektion när jag lyssnade på detta politiska spöke. När man inte har ett enda gångbart argument tvingas man försöka vilseleda nån "icketänkare" med floskler vilket är denna värdiga (M)-representants största tillgång. Det går utför med den politiska trovärdigheten överhuvudtaget tyvärr.

2011-06-10 @ 19:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0