S mot 40%?

Måste säga att jag blev imponerad av Håkan Juholts tal på S-kongressen. Inte just för det han sa, men att det han sa lät äkta och att han sa det på ett sätt som var lätt att förstå. Klarar han nu att få med sig sitt parti på detta och på så vis leva upp till sitt tal så är jag inte förvånad om S i nästa val hamnar i närheten av 40%.
Juholt representerar ju allt som Mona Sahlin inte gjorde. Mona var ju sedan länge körd hos folket redan när hon valdes.

Kan vi i Vänsterpartiet lära oss något av detta då? Ja det tror jag faktiskt och jag har skrivit det tidigare också. Vi måste ha en ny partiledare! Oavsett hur skicklig Lars Ohly än är så är han i folks ögon bränd av sitt kommunistdebacle. Något som alltid kommer igen i kommentarstrådarna i olika debattforum. Ta nu chansen på nästa kongress och tillsätt en partiledare som folk i allmänhet inte dömer ut på förhand, annars lär aldrig opinionssiffrorna vända. Visst skulle det smaka fint med 10% i valet 2014 om samtidigt S hamnar på 40%, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0