Måste väl även kommentera Villa-Lidköpings BK inför premiären.

Villa började träningsmatchandet väldigt bra denna säsong med ett antal segrar. Ju närmare premiären vi har kommit desto fler har också förlusterna blivit, tyvärr. Dock är det ju inte nu laget skall vara i absolut toppform men att starta serien med ett gott självförtroende kan ju underlätta en hel del.
Detta med självförtroende skulle jag vilja spinna vidare på lite. Det verkar vara Villas stora akilleshäl. Ett exempel på detta tycker jag är Martin Johansson, Villas outstanding libero som spås en lysande karriär även som blivande landslagslibero.
Till denna säsongen så har Johan Malmkvist återvänt från sin sejour i Ale-Surte. Johan var innan dess libero i Villa men blev tyvärr en ganska medioker sådan. Faktiskt så tyckte jag han blev sämre och sämre för varje match. En riktig bolldrällare, väldigt tacksam för motståndarna att sätta press på.
Därför kändes det som en befrielse när Martin Johansson tog över liberorollen och direkt vidarebefordrade bollarna till lagkamraterna. Nu kunde inte motståndarna pressa fram misstag längre.
Döm om min förvåning nu när jag läste om debaclet i World Cup att Johan Malmkvist spelat libero och Martin högerback????????
Man menade också på att Martin skulle få svårt att ta tillbaka liberoplatsen??????????
Så agerar man i ett lag om man vill köra självförtroende och motivation i bott! Vart felet ligger vet jag inte men med tanke på hur man använde Johan Esplund förra säsongen så antar jag att det är hos tränarna det ligger. Nu är det bara en av tränarna kvar sen förra året och då ligger det ju nära till hands att tro att felet också ligger där.
Detta har faktiskt lagt lite smolk över premiärförväntningarna så suget är inte på topp. Jag hoppas och tror att man kommer till insikt i klubben och att de sportsliga resultaten trots allt blir positiva, annars vet man inte hur det här kan sluta?

En av de absolut bästa i Sverige på liberopositionen! Martin Johansson.


Kommentarer
Postat av: Ronny

Du har så rätt, så rätt. Jag sa hela förra säsongen att Ari måste bytas ut. När det så blev klart med Nordin som tränare trodde jag att nu äntligen skulle det bli rättning i leden, självförtroendet skulle byggas upp, spelglädjen komma tillbaks och spelare skulle användas på platser i laget där de "hör hemma" om man får säga så. Icke sa Nicke, Ari fortsätter styra och ställa på sitt vanliga manér, ingen skall komma och tala om för honom hur det skall vara minsann. Blir så j-a trött på hans idiotiska hantering av ett i grunden fantastiskt bra lag.

Ursäkta, men jag var tvungen att lasta av mig lite bevikelse. Hoppas trots allt att man hittar rätt innan det är försent.

2011-10-18 @ 21:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0