Partisekreterare Arkelsten (M) ljög också!

För DN ljög Moderaternas Sofia Arkelsten om att de varit för kvinnlig och allmän rösträtt. För inte kan de väl vara så fullständigt blåsta att de inte ens tagit till sig fakta om detta? Visserligen är hon ju blond .............

Citat från DN:s artikel med Arkelsten:

"Ni var emot fri och lika rösträtt för 90 år sedan.

– Nej nej nej, det där är inte korrekt. Vi var ju med och genomförde det, säger hon till DN.se.

Det var ni inte. Ni var inte med och genomförde lika rösträtt för 90 år sedan.

– Vänta ett tag så ska vi se här.

– Jag kan ha … Det går ju en del olika Youtubefilmer och liknande med fullständigt osanna argument. Vi har naturligtvis fakta på det. Låt mig skicka det till dig så kan vi ta ett samtal efter det.

Jag har inte sagt något om Youtubefilmer. Jag säger att ni för 90 år sedan inte var med och drev fram den lika rösträtten. Dåvarande Högerpartiet (rätt ska vara Allmänna valmansförbundet, det som senare blev Högerpartiet och därefter Moderaterna, reds anm) tyckte inte att kvinnor skulle få rösta.

– Jag kan konstatera att jag jobbar på nya Moderaterna. Jag kan ge dig en hemlighet: vi har förändrats väldigt mycket.

Ni har förändrats väldigt mycket. Men nu sa du att ni var med och genomförde rösträtten och det är helt fel.

Tystnad.

– Så här. Socialdemokrater och liberaler har drivit detta och jag kan konstatera att vi i vårt idéprogram också har en väldigt tydlig skrivning om att vi vilar på en grund av liberalism och konservatism."   ?????????????????????????????

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0