Bra Konsumentverket, mycket bra!

"Oseriös telefonförsäljning är ett växande problem. Krav på skriftligt godkännande av avtal vid all telefonförsäljning bör införas, skriver Konsumentverkets generaldirektör Gunnar Larsson och Post- och telestyrelsens generaldirektör Göran Marby på Svenska Dagbladets debattsida."
 
Det är verkligen på tiden att denna oseriösa marknad styrs upp, något jag själv tyckt i många år. Det skulle skydda privatpersoner så väl som företag och definitivt också få slut på fenomenet med bluffakturor. Dock tvivlar jag på att alliansen lär göra något åt problemet, vilket jag också tyckte mig märka på Birgitta Olssons (FP) undfallande kommentarer i TV.
 
Konsumentverkets pressmeddelande.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0