Comeback, tyvärr!

Kommunalrådet Kenth Selmosson (S) i Götene gjorde comeback i idag efter en kortare sjukskrivning. Han blev sjuk i samband med att kommundirektören blev entledigad.
Det är ju självklart bra att Kenth blivit frisk, men jag måste säga att jag hoppades att han skulle hålla sig borta från politiken tills dess att hans efterträdare valts av sossarna vid deras årsmöte i februari.
Hörde på radio att han varit sjukskriven för att det blivit för mycket med hot och trakasserier och där familjen och t.o.m. barnbarnen blivit lidande. Självklart så är det ju helt oacceptabelt att sånt händer.
Men hade jag varit i Kenths kläder hade jag nog iaf ställt mig frågan både en två gånger vad det kan bero på, att folk tar till sådana rent olagliga och för båda parter skadliga metoder?
Det hade ju varit väldigt enkelt för Kenth att nu kunna vända den destruktiva stämning som rått de senaste åren genom att istället träda tillbaka per omgående, alltså avgå.
Stämningen inom det politiska har iaf jag upplevt som betydligt bättre alltsedan S-styrelsen agerade och med de konsekvenser som därav följde. Och det handlar ju inte om att någon skulle vara dålig som person på något sätt utan att man blivit så intimt förknippad med det av alla upplevda eländet (MV) att det till slut inte längre spelar någon roll hur väl man än försöker agera i sin yrkesroll. Det finns helt enkelt ingen tilltro kvar.
De som på lång sikt riskerar att få lida verklig skada för detta är väl det Socialdemokratiska partiet gissar jag. Förtroende är lätt att rasera men oändligt mycket svårare att sedan bygga upp.
Och hade jag drabbats av det som Kenth nu säger sig ha blivit drabbad av, så vete tusan om jag skulle velat återgå till arbetet och därigenom riskera att familjen runtomkring återigen blev utsatt? En svår balansgång då man naturligtvis ej heller vill ge vika för en sån mobb. Men en timeout tills dess att polisen ev. blivit lyckosamma i sitt arbete och kunnat lagföra de som hotat, hade nog varit att föredra, gissar jag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0