Jonas i Ekots lördagsintervju.

Jag brukar uppskatta Tomas Ramberg som utfrågare i lördagsintervjuerna, men när han frågade ut Jonas Sjöstedt blev jag något besviken. Han försökte pressa Jonas om varför V privatiserar i de kommuner de styr när man rikspolitiskt säger sig vara emot och så drog han upp Fagersta som exempel. Här borde Ramberg ha ringt Stig Henriksson och tagit reda på fakta innan han försökte pressa Jonas, för sanningen om Fagersta är att Samhall får städa i hemtjänsten ibland. Inte mycket till privatiseringar alltså.
Lokalt härhemma så hade jag en Moderat som alltid drog upp samma sak så jag skrev till Stig och ställde frågan. Svaret presenterade jag i en debattartikel och därefter var det slut på tjatet från denne lokale Moderat. Men Ramberg borde ha uppdaterat sig lite bättre som sagt, nu sjönk han en aning i trovärdighet hos mig iaf.
Hör hela Lördagsintervjun här: Ekots lördagsintervju


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0