Demonstration i Götene på måndag.

Med anledning av Uppdrag Gransknings program och efterdyningarna till det så startade jag på fb personligen en fb grupp för att demonstrera FÖR Götene MOT kommunledningen. Dock visade det sig finnas ytterligare en grupp som tänkt precis samma sak och som på onsdagen också sökte demonstrationstillstånd. Det var en grupp som kallade sig "Fackelgruppen" och de har temat mot nedskärningar i välfärden och stopp för mer pengar till Medeltidens Värld. För ett bättre Götene även de alltså.

Med anledning av detta så sökte jag inget demonstrationstillstånd för det är bättre att göra gemensam sak tycker jag. Intentionen är ju densamma trots allt.
Min fb grupp växer dock på ett imponerande sätt vilket också visar att det finns ett stort behov för folk att få uttryck för sin frustration över hur skattemedlen försvunnit från välfärden till ........... ingenting.
540 medlemmar är vi idag och på 5 minuter vid middagstid blev det hastigt och lustigt 18 nya anslutningar. I går kväll var vi ca 50. Ganska bra marcherat tycker jag.
Mer info kommer att presenteras på fb senast söndag kväll och då gör jag nog en uppdatering även här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0