Kommundirektören i Götene entledigad.

Något förvånad fick jag idag beskedet att Götenes kommundirektör blev entledigad från sin tjänst av kommunstyrelsen.
Att det måste bli ommöbleringar i Götene efter denna historiska skandal med Medeltidens Värld var ju ofrånkomligt. Jag hade nog från början trott på att det skulle krävas politiska avgångar för ett återupprättande av förtroendet. Men det kanske blir samma resultat till slut, fast i något omvänd ordning.
Kommunalrådet blev tydligen sjukskriven idag också om man får tro medierna.
 
Isen har tydligen tunnats ut på vissa håll.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen Larsson

Hur kan du vara förvånad? V röstade ju för ett misstroende!!

Svar: Jag var förvånad eftersom jag trodde att det skulle bli en omplacering. Men tydligen tillät inte anställningsavtalet detta efter vad jag fått höra. (Har inte sett avtalet själv)
Ove Nordström

2012-11-30 @ 23:06:39
Postat av: Jörgen Larsson

Hade du inget svar på denna ganska enkla fråga?

2012-12-02 @ 10:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0