Tveksam journalistik i NLT!

På gårdagens presskonferens ang. efterdyningarna till Uppdrag Gransknings program där jag och Anders Månsson (GF) deltog så blev dagens journalistiska resultat i NLT (pappersupplagan) en riktig besvikelse.
Helt felaktigt så påstår man att även jag kräver kommundirektör Rogher Selmossons avgång. Hur man lyckats komma till den slutsatsen hos NLT är fullständigt obegripligt?
På presskonferensen uttalade jag enbart att Vänsterpartiet inte hade några krav om avgångar. Partiet har överhuvudtaget inte ens diskuterat några krav om avgångar.
Under dagen sedan hade NLT sökt mig, varför jag under eftermiddagen ringde upp dem. De ville då veta om jag stod bakom det jag skrivit på min personliga blogg, vilket också framkom på ett bra sätt i artikeln idag.
Men hur man därifrån kommit fram till att jag tyckte som Månsson, att kommundirektören skulle avgå och dessutom lagt till det till bilden från presskonferensen där jag enbart redogjorde för partiets uppfattning och att partiet inte hade några krav på avgångar är ju totalt obegripligt.
 
Jag kontaktade omedelbart NLT idag på morgonen och begärde att en rättelse skulle publiceras, dels på nätbilagan idag och även i papperstidningen på måndag. NLT kunde inte lova ett införande i nätbilagan idag så jag gick in och skrev en egen rättelse i kommentarsfältet till den artikel om presskonferensen som finns där.
Kommentaren har dock inte publicerats av NLT. Varför???????????
Försöker man avsiktligt svartmåla mig och partiet?
Tråkigt att man beter sig på detta sätt men Rogher Selmosson själv vet ju iaf hur det ligger till då vi talats vid på telefon om saken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0