Avhoppen fortsätter i Götenepolitiken!

Folkpartisten Håkan Ernklev lämnar sina politiska uppdrag står det i tidningen idag. Ett allmänt missnöje med det politiska livet och inte minst arbetssättet, står det bl.a. Då skall man veta att FP ingår i den sk majoriteten i Götene.
 
"- Jag saknar dynamiken och de politiskt sakliga diskussionerna, säger han. I Götene finns en stor och bred majoritet och det känns som de har slagit sig till ro och väljer genaste vägen för att få igenom sina beslut."
 
Mycket tråkigt tycker jag personligen då jag upplevt Håkan som en väldigt seriös realpolitiker med en stor vilja att förslagen skall vara evidensgrundade och väl beredda. Tråkigt för FP också att mista en så god representant.
Förhoppningsvis kanske det blåser nya friska politiska vindar i Götene inför valet 2014 och då kanske vi kan få se en comeback av Håkan.
 
Den politiska ledningen skall väl som vanligt försöka klandra oppositionen för att ha skapat ett "dåligt" politiskt klimat kan jag tänka mig, även om nu Håkan var en av representaterna i majoriteten.
Får tacka Håkan för att han klargjorde sina stånpunkter så tydigt i artikeln och inte föll in i kommunledningens svartmålning och ovilja att diskutera problem på ett sakligt sätt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0