Linusson vill ha Vänsterpolitik!

Curt Linusson, som sitter på en SD stol i Lidköpings kommunfullmäktige lade en motion om att säga upp avtalet med migrationsverket. Han tycker inte att vi ska hjälpa några flyktingar alls.

Detta är han ju i sin fulla rätt att tycka naturligtvis, men när han inte anger några själ till varför han tycker så är det ganska svårt att bemöta.

Därför skulle jag gärna vilja ha svaret av Linusson på varför han tycker så? Finns det några sakliga argument bakom ställningstagandet eller är det enbart ett tyckande?

Vilka skulle isf de sakliga argumenten kunna vara?

Fick man svar på det, skulle det också vara betydligt enklare att föra en saklig diskussion. För det hoppas jag att Linusson vill, för han är väl demokrat?

 

Att det finns brister och ganska stora sådana på sina håll beträffande migrationspolitiken håller jag definitivt med om. Men det finns också många exempel på raka motsatsen där migrationspolitiken fungerar alldeles utmärkt.

Att S inte lyckades helt bra med migrationspolitiken kan jag också hålla med om. Och att det nu är än värre under Alliansens ledning kan jag också hålla med om, då det nu också tillkommit ett systematiskt utnyttjande av människor från andra länder.

Men att lösningen skulle vara att slopa migrationspolitiken tror jag är att skjuta på fel mål.

 

För att lyckas integrera människor på ett människovärdigt sätt krävs att det finns både bostäder och arbete. I Sverige har vi brist på båda delarna. Men inte är det migrationspolitikens fel!

Vi har en Alliansregering som sett till att Sverige har ett obefintligt bostadsbyggande. De har också misslyckats totalt med sin jobbpolitik och arbetslösheten fortsätter därför att växa.

Denna utveckling har även socialdemokraterna ett ansvar för då de medvetet fört en politik för att öka vinsterna i företagen på löntagarnas bekostnad. Tanken var nog god men naiviteten att tro att företagarna genom investeringar i Sverige skulle visa sin tacksamhet fallerade totalt. Därför steg arbetslösheten trots ökade vinster i företagen och minskad löneandel av BNP.

 

Vad har detta då med Linusson att göra undrar nog många då?

Jo Vänsterpartiet är det enda parti som har en riktig politik för att öka investeringarna i landet och därmed också arbetstillfällena.

Likadant är det med bostadsbyggandet.

Vänsterpartiet är det enda parti som har ett finansierat program för ett utökat bostadsbyggande.

Så med Vänsterpartiets politik skulle vi också samtidigt kunna ta emot och ge människor från andra länder en människovärdig tillvaro med både bostäder och arbeten!

Jag antar att det är detta som också Linusson helst ser. En fungerande migrationpolitik!

Tyvärr så har inte Vänsterpartiet hittills haft majoritet i riksdagen och därmed ser det också ut som det nu gör på en del håll, emedan det ser väldigt bra ut på andra håll trots rådande politiska brister.

Så kanske är det så att Curt Linusson egentligen föredrar en fungerande Vänsterpartipolitik i landet? Han har bara inte haft tid eller möjlighet att få den kunskapen än. Men detta kan ju väljarna ändra på nästa år (2014) då det är val igen.

 


Kommentarer
Postat av: Veronica Berling

Med risk för en rejäl skopa från dig Ove, men jag tar den...
Skulle önska att man slapp läsa sådana här inlägg där politiker smutskastar varandra, här på bloggen och andra debattforum. Detta skadar bara politiker och politiken anser jag. Det är just häcklandet som gör att folk tar avstånd från "vår" värld. Sedan kan man tycka annat i sak, men man kan tala om mycket genom att berätta vad ens eget parti står för utan att skuldbelägga andra. Låt folk tänka själva! Detta ger bara SD ännu mer uppmärksamhet. MP har raka motsatta åsikter än SD vill bara understryka det. Jag har själv varit föremål för ditt häckel och det är inte roligt. Tack för ordet och lycka till med det fortsatta politiska arbetet!

Svar: Hej och kul att du kommenterade även om jag inte förstår vari häcklandet skulle bestå? Det får du gärna förtydliga. Att jag skulle ha häcklat dig är inget jag kan minnas heller men du får gärna påminna mig. Att man ironserar en del hör ju till för att det skall bli lite roligare att läsa, men alla har ju inte samma humor så är det ju. Vissa har höga trösklar och andra saknar helt trösklar.
Att folk tar avstånd från det du kallar "vår" värld tror jag dock har helt andra orsaker, ja inte bara tror jag hör ju från folk på jobbet.
Ove Nordström

2013-02-17 @ 20:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0