Trakasserier i Götene kommunstyrelse!

Som jag skrev i förra veckan (inlägg) så tog fullmäktige häromåret beslut om en fördjupad översiktsplan ang. Kinnekulle. Det blev nu inte så, utan det blev ytterligare en turistplan utan dialog vilket både jag och Evalena Öman (V) påpekat i kommentarer till artiklar om detta ärende.
Pga av detta blev Evalena påhoppad och trakasserad under veckans kommunstyrelsemöte.
Vi lägger enl. majoriteten "locket på för alla visioner".
Att vi tycker det de kallar visioner är rena fantasierna vet vi ju att vi är långt ifrån ensamma att tycka. Har inte hört en enda kommentar från de jag träffat som sett det som "visioner". Mer av "är de fullständigt stolliga", "vad sysslar de med" och liknande uttryck är det enda jag fått höra från kommuninnevånare.
Ändå är det då Evalena som trakasseras på kommunstyrelsemötena för sin uppfattning om förslagen i denna sk fördjupade översiktsplan. Hon ställs även till svars för mina personliga kommentarer och uppfattningar så till den grad att hon känner en ren olust över att ens behöva åka till dessa möten.
Detta har pågått under lång tid nu och tidigare har hon trakasserats av både Bo Bergsten (KD) och Kent Selmosson (S) för vad jag skrivit här på min personliga blogg. Varför då kan man undra?
Jo de ser tydligen min personliga blogg som Vänsterpartiet Götenes officiella hemsida! Och vad de "anser" är ju tydligen det som gäller i Götene. Skrämmande men också talande för hur illa det är beställt med demokratin i Götene. Ett "gubbvälde" fyllt med härskarmentalitet! Jag hoppas verkligen väljarna inser detta i valet nästa år. Deras partigrupper har ju stått bakom dem nästan mangrant också så ansvaret för detta vilar ju på mångas axlar.
 
"I en demokratur (notera ordet noggrant) råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps."
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen Larsson

Jag tror att det kanske vore mer angeläget att diskutera och ta fram planer för demokrati och demokratins arbetssätt än att ögna sig åt översiktsplaner och turistplan.

Det som beskrivs hur Vs representant uppfattar och känner är totalt omöjligt att förstå om man står för en uppfattning om demokrati och demokratins företrädares lika värde!

Jag trodde bara det var kommunalrådets fru som läste din blogg! Kanske då i syfte att gå läsa lite om, just, demokrati!!

2013-03-19 @ 19:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0