Vi mörkar ingenting, sa Kenth Selmosson!

Lokaltidningen har tydligen försökt få ut handlingar från Götene kommun om vilka budgivarna varit och vilka bud som lagts på området Medeltidens Värld. Tydligen har kommunen hänvisat till sekretess varför tidningen återkommit i ärendet med följande mail:
"HEJ Kommunstyrelsen och bolaget Medeltidens världs styrelse.
Jag har varit i kontakt med kunniga personer kring från om den sekretess
som ni vill få gällande angående vilka företag som varit med i
budgivning på Äventyrslandet.
Den sakkunniga som jag pratat med hävdar bestämt att de som varit med
och även vilka bud som lades i den avslutade budgivningen är offentliga
handlingar.
Jag vill alltså få veta vilka företag/ personer som varit med i
budgivningen kring Äventyrslandet.
Om ni beslutar att inte ge ut dessa handlingar vill jag ha detta beslut
med besvärshänvisning."

Svaret till tidningen från kommunstyrelsens ordförande är minst sagt häpnadsväckande!
"Har skickat införfrågan till Lennart Skarsjö, då vi inte har några handlingar på din förfrågan.Jag har endast fått muntlig information, samt att jag har visat anläggning för c:a 8-10 personer under tiden från nov. 2011 till dags datum.
Du får maila Lennart Skrsjö eller ringa till honom.
Mvh Kenth"
 
Enl tidningarna har man alltså anlitat denne mäklare för 170 000:-, men man har inte fått annat än muntlig redovisning enl. Kenth? Och trots att Kenth tydligen visat spekulanterna runt så har han ingen aning om vilka de är eller vilka bud som lagts? Vad är det då för bud Kenth sagt nej till? Och hur kan han säga nej till bud trots att han inte ens vet vem som lagt buden eller vilka nivåer buden legat på? Hur har övriga styrelsen i Medeltidens Värld agerat i frågan? Har man avvisat bud utan att få ett enda underlag att ta ställning till?
 
"Vi mörkar ingenting, säger Kenth i intervjun från deras presskonferens. Hmmmmm säger jag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen Larsson

Häpnadsväckande!!!!!!!!!!!!

Är det lika dålig ordning på allt? Var finns tjänstemän med kunskap??

2013-03-20 @ 00:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0