Ett "labilt" fullmäktige denna kväll!

S vägrade att besvara min interpellation angående musikskolan på kvällens fullmäktige. Riktigt ynkligt! Särskilt som Åsa Karlsson sen visade sig vara väl förberedd att presentera sina och kommunens sanningar i frågan. Varför inte svara på frågorna direkt då?
Det är väl så att det ligger en dold politisk agenda bakom som man inte vågar stå för? Då passar det bra att gömma sig bakom tjänstemannabeslut istället. Undra vad de har på sin dolda agenda fram till slutet av mars?
 
Sen blev jag för andra gången på en vecka utskälld igen. Ironiskt nog var det av Kenth Selmosson denna gång, efter Berts hallicunationer förra veckan. Kenth tar tydligen åt sig allt personligen som jag skriver och denna gång pga den personliga tragedi de drabbats av i familjen tidigare. Kan man inte hålla isär det personliga från det politiska då undrar jag om man inte bör söka professionell hjälp istället? Maken till lågvattenmärke har jag aldrig varit med om. Jag tror inte någon frisk människa seriöst verkligen kan tolka in ett allvar i bloggtexten. Det verkligt allvarliga finns om man öppnar länken. Men jag gissar att Kenth aldrig ens öppnat den, tyvärr.
Jag har själv haft denna sjukdom i min omedelbara närhet så jag vet vad det innebär. Ja det vet väl de flesta idag beklagligt nog.
 
Bakgrunden till alltihop är att man nu skall bekämpa jättebjörnlokan kemiskt istället för mekaniskt som det tidigare beslutats om. Och med tanke på Stefan Jarls film där han lät analysera alla gifter han hade i blodet så tror jag mig veta att man inte åstadkommer någon förbättring på detta genom att tillföra ytterligare mer gift även om det i sammanhanget rör sig om små mängder. Många bäckar små, som man säger.
 
Här är mitt upprörande blogginlägg: http://ovenordstrom.webblogg.se/2014/february/cancer-ar-inget-problem-for-s-och-m-i-gotene.html#trackback
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0