Tack Bert! :-D

Denna veckas podcast på Lisch.se innehöll Bert Karlssons fabulerande version av turerna kring borgen på Medeltidens Värld. Ja och så gav han ju undertecknad en del omdömen också. Det var nästan så jag trodde för en stund att han inte gillade mig riktigt. Men så kom jag ju på att enl Bert har ju jag bara fel så han gillar mig nog trots allt :-)
Jag kan inte inbilla mig att Bert skulle vara så inskränkt så att han inte inser alla faktafel han vräker ur sig. Bl.a så påstår han att kommunen gått i borgen för lånet till Borgenärerna AB. En ren lögn vilket alla vet som läst tidningen. Förvaltningsrätten olagligförklarade helt riktigt detta. Han påstår också att kommunen bara löser lånet som man gått i borgen för, vilket då földaktligen inte är sant.
Han påstår att han sa upp sitt arrende eftersom det inte fanns bygglov. Nej det fanns inget bygglov på den borg som trots detta finansierades och uppfördes av samme Bert Karlsson. Skulle det då vara ett skäl för samme Bert Karlsson att slippa undan sitt ansvar för arrendet? Nej bättre borde du kunna Bert.
Han förstår inte heller att om kommunen ändå löser ett lån, för ett enskilt bolag, att detta då är främjande av enskild näringsidkare. Och om man då inte löser lånet utan köper borgen så köper man en fastighet till överpris vilket heller inte är lagligt. Så hur han än vänder och försöker vrida på det så har han ändå röven bak, trots allt.
Här har ni länken till podcasten, och nedan kan ni läsa alla vackra omdömen och epitet jag fick av Bert. Det bästa av dem måste vara följande: "Tyvärr, tyvärr får vilka idioter som helst bli politiker"
Om jag inte minns helt fel så har Bert själv varit politiker. Månne är det sig själv han syftar på? ;-)
 
*Fullständig katastrof

*Helt ute och cyklar

*Vet inte vad han pratar om

*Att en sån får vara politiker överhuvudtaget är ju ofattbart

*Han har ju inte en siffra rätt

*Han försöker lura invånarna

*Om man inte förstår saker och ting ska man inte gå in i politiken

*Dom som har sänkt det här är ju Ove Nordström och gänget

*Han har ju aldrig respekterat att man haft en omröstning i fullmäktige

*Kört en agenda vid sidan om och jävlats hela tiden

*Ove Nordström är en av dom som försatt kommunen i den här situationen

*Det är ofattbart att han får vara politiker

*Tyvärr, tyvärr, får vilka idioter som helst bli politiker

*Värsta stolpskott

*Han förstår ingenting

*Han är helt ute och cyklar

*Om han inte förstår saker och ting, den där Ove Nordkvist, förstår jag inte att han pratar i det överhuvudtaget

*Att man överhuvudtaget skall diskutera med idioter, det är ju sanslöst, egentligen

*Vad har han själv tillfört samhället genom åren, ingenting

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0