I parti och minut!

I Lidköping startas nu ett lokalt parti med utbrytare från MP. Tydligen skall en avhoppad "ny" Moderat ingå också.
"Det hållbara (a) alternativet" kallar sig utbrytarna. Ja de kunde inte hålla ihop det när de var med i MP så de kanske hoppas på bättre tur denna gång? Men hur hållbart är det med en fd "ny" Moderat och miljöpolitik? Moderaterna ser ju alltid till pengar i första hand, allt annat är sekundärt. Helt klart blir det en borgerlig version av MP som jag ser det, och det kan ju bli kämpigt för Centern också som gärna vill utmåla sig som gröna fastän de i stort sett förött (förrått) allt vad landsbygd heter i regeringsställning.
 
Men även i Götene är det visst ett nytt parti på gång. Vad detta parti står för har jag ingen aning om i dagsläget men i Götene är det definitivt befogat sett ur demokratisynpunkt. För värre missbruk av demokrati kan man nog knappast skåda någon annanstans. Vet nog lite mer efter helgen gissar jag men det demokratiska arbetet behöver definitivt en rejäl ansiktslyftning i Götene! I Lidköping handlar det mest om personliga motsättningar vad det verkar och att man inte klarat att underkasta sig de demokratiska spelreglerna.
Men det blir spännande att se vad det nya partiet i Götene har på sin agenda? Gissar som sagt på att det är missbruket av demokratin som lett fram till detta. Då är det iaf för mig välkommet med ett nytt parti i vårt fullmäktige.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kenneth Bom

Hej Ove,

Jag vill tacka för ett trevligt möte i fredags. Jag hoppas att du blev lite klokare på vad vårt nya parti (MIS) vill åstadkomma och hur jag ser på saker och ting. Avslutningsvis vill jag tacka för tipsen och hoppas att du har en lika trevlig helg som jag har.

På återseende, Mvh Kenneth

2014-01-18 @ 21:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0