Varför ljuger du Bert Karlsson?

Den lokala internetnyhetssiten Lisch.se intervjuade dig Bert Karlsson angående turerna i Medeltidens Värld.
Att du sågar mig som person är fullständigt ovidkommande för jag bryr mig inte det minsta om vad du tycker i den saken.
Men det som stör är att du offentligt kan gå ut med så uppenbara lögner och till och med motsäga dig själv i dina fantasier.
Till att börja med så påstår du felaktigt att Götene kommun gått i borgen för lånet som bolaget Borgenärerna AB hade tagit (av dig) för att uppföra byggnaden borgen på området Medeltidens Värld.
Kommunen har aldrig gjort detta. Man försökte att driva igenom ett beslut om detta i fullmäktige trots varningar, men detta olagligförklarades av Förvaltningsrätten i Jönköping.
Du påstår på ett annat ställe i intervjun att kommunen löser det lån kommunen tagit. Ett påstående som är så felaktigt att det inte ens är värt en kommentar. Kommunen har inte tagit detta lån!
Men den värsta grodan du gör är när du påstår att du inte betalat ditt arrende med hänvisning till att det inte fanns bygglov på "grejorna". "Man kan väl inte hyra ut något som inte har bygglov" säger du.
Men snälla Bert, det var ju du som hyrde ut borgen till kommunen utan bygglov, vilken du sedan då hyrde tillbaka av kommunen i och med att du hyrde hela anläggningen.
Varför skulle du kunna hyra ut en byggnad (borgen) utan bygglov som kommunen skall betala för men du själv skall slippa betala hyra när du själv hyr tillbaka samma borg av kommunen?
Ja det är inte utan att man undrar Bert Karlsson?
Du får gärna motbevisa mig med dokument som visar att kommunen gått i borgen för eller till och med tagit lån för borgen på området Medeltidens Värld om du har några? Ingen skulle bli gladare än jag.
Men fram tills dess så kan jag inte se dina utspel i frågan som annat än rena lögner och fabuleringar.
Så varför går du ut med dessa uppenbara lögner överhuvudtaget Bert Karlsson? Det är en fråga jag gärna skulle vilja ha ett bra svar på.
Intervjun med Bert Karlsson på Lisch.se: Podcast med Bert Karlsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0