MP är inte en del av arbetarrörelsen!

MP deltar i vissa kommuner i 1:a maj tågen. Bl.a i Lidköping. Detta är ju arbetsrrörelsens dag mot bakgrund av kravallerna i Chicago på Haymarket square där ett antal arbetare fick sätta livet till i kampen för 8 timmars arbetsdag.
Jag har tidigare ställt mig frågande till varför MP får ta plats under sin egen fana som inte har någon anknytning till arbetarrörelsen. Att miljöpartister är välkomna i form av löntagare att marschera för arbetsrätten under något fackförbunds fana är ju självklart. Men under miljöpartiets fana kan man med rätta ifrågasätta det anser jag. Inte minst mot bakgrund av de beslut MP som parti deltagit i med både de två helt omotiverade undantagen i LAS och den uppgörelse man gjorde med alliansen ang arbetskraftsinvandringen och där facket utestängdes. Detta fick också till följd att människor utnyttjats på ett närmast slavliknande sätt. Miljöpartisten Göran Larsson bekräftade också ikväll på fb att han står bakom båda dessa överenskommelser. Jag ställer mig frågan varför de då skall marschera alls? Enl mitt sätt att se på det har de diskvalificerat sig själva med sin arbetarfientliga politik.
Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Anna Kelemen

....i första hand hälso- och
sjukvårdslagen, tillsynslagen, abortlagen och
läkemedelslagen som gäller !!!

2015-05-14 @ 09:45:23
Postat av: Anonym

Vi marscherar tillsammans för att MP blev inbjuden 7 år sedan av Socialdemokrater i Lidköping!....för att vi har en hel del gemensam och trivs ihop....Så enkelt var det Ove....utan att behöver komplicera och vrida ut mer ....

2015-05-14 @ 09:50:37
Postat av: Ove Nordström

Ja det är ju det jag säger. Då är det mer ett uttryck för majoriteten lokalt än arbetsrrörelsens dag.

2015-05-15 @ 01:20:19
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0