Kommunalrådet (S) i Götene anmäld till JK!

Något förvånad blev jag idag då P4 Skaraborg på förmiddagen ringde upp och frågade om det var jag som hade anmält kommunalrådet Kent Selmosson (S) till JK angående att han skulle ha efterforskat identiteten bakom anonyma signaturer i media. Anmälaren hade hänvisat till min blogg och ett inlägg där jag tyckte att Kent Selmosson m.fl. borde avgå.
Nu förhåller det sig inte så att det är jag som gjort någon anmälan då jag enbart fått andrahandsuppgifter i frågan och det troliga är att det är någon som var med på det aktuella kommunstyrelsemötet som gjort anmälan. Hade jag gjort anmälan så hade jag också stått för det offentligt!
Dock tycker jag att det är bra att någon tagit modet till sig och anmält händelsen då det är synnerligen allvarligt om politiker försöker tysta kritiker genom att efterforska identiteten på skribenter som vill vara anonyma. Föga förvånande om det hänt i just Götene dock där man verkar lägga det mesta av fundamentala demokratiska spelregler åt sidan, enl. mitt sätt att se på demokrati iaf.
Bra om det nu blir en ordentlig utredning.
Kent Selmosson i P4 Skaraborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0